Pazarda Neler Oluyor?

Pazarda ne olup bittiğinden haberdar olmak her şirket için kritik bir önem taşır. Yeni trendleri takip etmek, müşterinin neleri sevip nelerden hoşlanmadığını bilmek, henüz karşılanmamış müşteri ihtiyaçlarını rakiplerden önce farketmek bir şirketin büyümesine veya pazar payında gerileme yaşamasına sebep olan en önemli faktördür. Şirketler sundukları çözüm ve hizmetlerin müşterinin ihtiyacını karşılayıp karşılamadığını anlamak, mevcut ve potansiyel müşterilerinden bu bilgileri alabilmek, sektör uzmanları ve fikir liderlerinden pazar beklentileri hakkında bilgi alabilmek için çok ciddi bütçeler harcamaktalar. Ben de bundan böyle Sensormatic olarak geliştirdiğimiz bu platformda sizlere pazar ve müşteri ihtiyaçları konusunda bilgi verebilmek amacıyla edindiğim izlenimleri ve kendi deneyimlerimi farklı perspektiflerden bakarak paylaşmaya çalışacağım.

Pazarda neler olup bittiğini daha iyi anlamak için gelişimeleri 4 ana başlık altında incelemekte fayda var:

1. Müşteri beklentileri ne yönde değişiyor?
2. Teknolojideki trendler neler?
3. Tedarikçilerdeki gelişmeler neler?
4. Sektörü ilgilendiren yeni bir yasal düzenleme var mı?

Özellikle teknolojideki değişiklikler ve yasal düzenlemelerin yansımalarının çok hızlı farkedildiği güvenlik sektöründe, pazarı yakından izlemek hem yeni trendlerin getirdiği fırsatların algılanmasında, hem de stardartlarda ve mevzuatlarda yapılan yeni düzenlemelere uyum sağlanmasında kritik önem taşır. Efektif bir pazar takibi ile, rakipleriniz yeni bir ürün veya hizmeti piyasaya sürdüğünde veya mevcut bir teknolojisini geliştirdiğinde, fiyatlardaki rekabet seviyesinde değişiklikler yaşandığında, müşterileride farklı bir uygulama gerçekleştiğinde yaşananlardan erken haberdar olarak ticari bir fayda çıkartmak da her şirkete ciddi bir rekabet avantajı getirir.

Pazarın yakından takibi ile sektördeki yaşanan birleşme ve satınalmalardan haberdar olursunuz. Ayrıca, piyasaya yakın olmak, hatalı bir çözüm hakkındaki uygulamaları, kaliteyi ilgilendiren konularda yaşanan gelişmeleri, firmaların hatalı üretim veya yanlış bir uygulamadan kaynaklı yaşadıkları güçlükleri takip etmek için önemli bir alışkanlık haline dönüşür.

Pazarda olup bitenleri yakından takip eden kullanıcılar ve şirketler, edindikleri bilgiler sayesinde hem ticari kazancı artırma hem de sistem yapısının doğru planlanması ve verimli kullanımı açısından ciddi avantajlara sahip olurlar. Pazar bilgisini daha yakından takip etmek, bilgiye rekabetten ve diğer paydaşlardan erken ulaşmak yeni güvenlik stratejinizi oluştururken sizi bir adım öne çıkarır. Biz de güvelik konusundaki stratejilerinize katkı sağlayabilmek amacıyla pazar hakkındaki kendi deneyim ve öngörülerimizi burada sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyacağız.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.