Sensormatic Blog

İnternet Girişimcilerinin Karşılaştığı 6 Büyük Risk

İnternetin gelişimi her endüstri için yeni iş imkanlarının doğmasını sağladı. Her ölçekten daha fazla girişimciye cesur olma ve risk alma şansı veren internet, bu riskleri nasıl karşılayabileceğini bilenler için altın değerinde fırsatlar vadediyor.

İnternet, girişimciler için düşük başlangıç maliyetleri ile yola koyulma imkanı tanıyarak cazip bir iş alanına dönüşüyor. Öte yandan çevrimiçi bir firma işletmek, geleneksel işletmelerin genelde endişelenmek zorunda olmadıkları bazı benzersiz riskleri beraberinde getiriyor. Şayet başarılı internet girişimcileri arasındaki yerinizi almak istiyorsanız, karşılaşma ihtimaliniz olan riskleri bilmeli ve önlemlerini almalısınız.

Siber saldırılar

Çevrim içi mağazanız Amazon veya eBay gibi gözde olmayabilir. Ancak bu bilgisayar korsanlarının hedefi olmayacağınız anlamına gelmiyor. Genel kanı siber saldırganların büyük firmaları hedef aldığı yönündedir. Ancak siber saldırganlar için küçük işletmeler ve girişimler, en basit siber saldırılar karşısında dahi çaresiz ve savunmasız görülürler. Bu sebeple web siteniz fidye yazılım, veri hırsızlığı ve içerik çalma gibi siber tehditlerle karşı karşıya gelebilir.

Küçük işletme ve girişimler için siber saldırı sonrası toparlanma süresi sancılı geçiyor ve kısa süre içerisinde girişimcilik macerasını sonlandıracak üzücü sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Ancak siber güvenlik konusunda uzman bir çalışana sahip olmanız sadece girişimin güvenliğini sağlamakla kalmıyor, işin büyümesine de katkı sağlıyor.

Doğru rekabet ortamını bulmak

Pek çok girişim firması rekabeti doğru şekilde yorumlayamıyor. Rekabetin olmadığı ve endüstrinin eğilim göstermediği bir iş alanı cazip bir başlangıç noktası olarak görülmüyor. Rekabet ortamı olmadığı için markanızı parlatacak bir başarı ortamı da olmadığı kanısının aksine yeni bir pazarda öncü olmak firmalara başarı sağlayabilir. Bu sebeple rekabetin yüksek seviyede olmadığı ve ürünlerinizin kalitesini rahatlıkla vitrine çıkarabileceğiniz pazarları tercih edin. Böylelikle rekabetin yoğunlukla yaşandığı iş alanlarında potansiyelinizi ortaya koymak için harcayacağınız enerjiyi doğru kullanmış olursunuz.

Ürününüzün kopyalanması

İnternet üzerinden sağladığınız hizmet veya uygulamalar taklit edilirse, ekonomik ve müşteri bazında önemli kayıplar yaşayabilirsiniz. Çevrimiçi olarak, tüm dünyanın gözü önünde vitrine çıkan ürünlerinizin kopyalanması riski her zaman var olacaktır. Bu tarz taklit edilme ve kopyalanma risklerine karşı en etkin çözüm güçlü bir marka algısı oluşturmaktan geçiyor. Tescilli ve patentli ürünlerle boy gösterdiğiniz iş alanında diğer firmaların işinizi taklit ederek rüzgarınızdan yararlanması imkansız hale gelecektir.

 

Google’ın sürekli değişen standartlarına uyum sağlamak

İnternet devi Google arama motoru olarak neredeyse tekele dönüşmüş durumda. Arama sonuçlarında markanızın öne çıkmasını istiyorsanız, Google’ın karmaşık algoritmasına uyum sağlamanız gerekiyor. Web sitelerini sıralamada kullandığı algoritması sürekli güncellenen Google, bu değişim ritmine ayak uyduramayanları oyun dışı bırakabiliyor.

Google’ın algoritmasına dahil olmak için ihtiyacı karşılayacak temel gereksinimlerden yoksun olmak bir tarafa; kötü kalite içerik, yazım hataları, yanlış anahtar kelimeler ve benzeri sıkıntıları içeren web siteleri aramalarda ön plana çıkmayabilir.

Google Webmaster Aracı ile tüm bir süreci takip edebilir, gerekli ayarlamaları sağlayabilir ve aramalardaki konumunuzu güçlendirebilirsiniz.

Güvenilir bir ekip oluşturmak

İnternet girişimlerinde, çevrimiçi dünyanın yapısı gereği uzaktan çalışanların desteği önemli bir katkı sağlayabilir. Ancak bu destek beraberinde risk de taşır. Çalışanlarla yüz yüze iletişim kuramıyor olmak, işlerin organizasyonunda aksamalara sebep olabilir. Organizasyon eksikliği gerçek potansiyelinizin önüne geçen önemli bir tehdittir.

Teknolojik gelişmeler ve internet sadece yeni iş fırsatlarına kapı aralamadı,  çalışanlar için iletişim ve iş takibini kolaylaştıran çözümlerin ortaya çıkmasını sağladı. Uzaktan çalışan iş arkadaşlarınızı yönetmek ve iş takibini sağlamak için yararlanabileceğiniz doğrı uygulama ve servisler yardımıyla üretkenliğe katkı sağlayabilirsiniz.

Gelir kaynağınızı bir anda kaybedebilirsiniz

Tıpkı geleneksel iş kollarında olduğu gibi online girişimlerde de ana gelir kaynağı her zaman risk altındadır. Sürekli değişim gösteren çevrimiçi iş sektöründe iş modelinizin dar boğaza girmesi karşısında her zaman bir yedek planınız olmalı.

Örneğin reklam gelirleriyle işini sürdüren girişimleri ele alalım ve şirketin Google Adsense programına dahil olduğunu var sayalım. Google’dan gelen bir e-posta ile firma programdan uzaklaştırılabilir veya sözleşmesi feshedilebilir. Sözleşme kurallarını ihlal ettiği, kötü kalitede içeriğe sahip olduğu veya yetersiz trafiğinden ötürü uzaklaştırılan firma ana gelir kaynağından yoksun sıkıntılı bir sürece girer.

Bir diğer senaryoda mağazanızın yer aldığı e-ticaret sitesiyle benzer bir sorun yaşadığınızı var sayalım. İş ortağınızın stratejik değişikliklere gitmesi ile yeni anlaşma şartlarını yerine getiremeyecek olan işletmenizin ana gelir kaynağı olan mağazasının kapatılması bürük bir krize sebep olabilir. Bu olasılıklar karşısında gelir kaynağınızı sadece tek bir işten karşılamak, tüm yumurtaları aynı sepete koymaya benzer. İşinizi geliştirmek ve başarılı olmak için çoklu gelir kaynakları oluşturun.

Riskleri ortadan tamamen kaldıran sihirli bir çubuk yok. Ancak mevcut risklerin farkına varmak ve önceden önlem almak, aksaklıkların üstesinden rahatlıkla gelmeyi sağlayacaktır. Başarısızlığa maruz kalma olasılığını azaltmak için riskler karşısında kendinizi ve ekibinizi eğitmeniz kritik öneme sahip. Böylece uzun maratondaki engelleri kolaylıkla aşacaksınız.

Yorum Ekle