Sensormatic Blog

İş Takibini Kolaylaştıran Teknolojiler

Ticaret yarışında markaların veya ürünlerin öne çıkması, son teknolojik gelişmelerden yararlanma yeteneğiyle doğrudan bağlantılı. İş yaparken karışıklığı önlemek ve zamandan tasarruf sağlamak, çalışanları organize ederek verimliliği arttırmak ve de müşteri deneyimini iyileştirmek doğru teknolojik araçlarla mümkün.

Bugünün iş dünyasında rekabetteki yerinizi lider olarak belirlemek istiyorsanız, teknolojinin fayda sağlayan yardım eline ihtiyacınız olacak. Gelişmekte olan dijital teknolojiler her daldan iş sektörü için çözüm üreten servis hizmetleri ve uygulamaları kullanımınıza sunuyor ve işinizdeki tüm bir süreci daha iyi takip etmenize katkı sağlıyor. Teknolojideki hızlı değişiklikler pazarlamadan ekip çalışmasını organize etmeye, muhasebe işlerinden müşteri deneyimine kadar işinizle alakalı kritik süreçleri daha etkin bir şekilde kontrol etme imkanı veriyor.

Halihazırda iş takibine fayda sağlayacak ve verimliliği arttıracak sayısız uygulama mevcut. Bu 5 uygulama firma ve kurumlar için farklı alanlarda ihtiyaçlara cevap verebilir:

Trello

Dünyanın dört bir yanından çeşitlik ölçekte firma ve milyonlarca insan tarafından kullanılan Trello bir proje yönetim aracı. Web tabanlı bir hizmet sağlayan Trello, akıllı telefon ve tabletlerde kullanılabilen ve web hizmetiyle senkron çalışan bir mobil uygulamaya sahip. Böylece mobiliteye önem veren firma ve yöneticiler için her an her yerden proje ve işlere erişim imkanı sağlanıyor. Uygulama sayesinde iş yapış sürecinde görevler takımlara ayrılabilirken; hangi işin yapım aşamasında, hangisinin tamamlandığı rahatlıkla takip edilebilir hale geliyor. Bir dijital pano olan Trello sahip olduğu basitleştirilmiş arayüzü ve de çalışma ihtiyacına göre kişiselleştirilebilir olmasıyla, detaylı süreçlere hakim olmayı mümkün kılıyor.  İş takibine katkı sağlayan Slack, Google Drive, Evernote ve Dropbox gibi teknolojik çözümlerle entegre halde çalışabilen Trello ücretsiz olarak erişilebilir durumda.

Slack

İnternetin gelişimi ve veri aktarımında hız sağlanması beraberinde pek çok farklı dijital iletişim aracı seçeneği ortaya çıktı. WhatsApp, Messenger ve Skype gibi anlık yazışma yazılımlarına sahip olsak da bu seçeneklerden hiç birisi ekip iş birliği ve takım yönetimi konusunda yeterli esnekliği tam manasıyla sağlayamıyor.

Bu ihtiyaca cevap vermek adına geliştirilmiş olan Slack, ekip içi iletişime yeni bir boyut kazandırıyor. Uygulama, işi örgütlemeniz için konuya veya departmana göre oda açmanıza imkan vererek, her iş alanı için aynı çatı altında ayrı bir iletişim alanı oluşturulmasını sağlıyor. Google Drive ve Dropbox gibi bulut paylaşım platformlarıyla entegre çalışarak iletişime hız kazandıran Slack, yapılan görüşmeleri ve paylaşılan dosyaları arama filtresiyle süratle bulabilmeyi mümkün kılıyor. Tıpkı Trello gibi masaüstünden erişim yanı sıra Android ve iOS uygulamalarıyla mobilite kazanan Slack, saha ekibi ile anlık iletişiminize büyük katkı sağlıyor. Slack uygulaması ihtiyaçlara göre tercih edilebilecek ücretsiz ve ücretli versiyonlara sahip.

Intercom

Müşteri deneyiminin en az ürün veya sunulan hizmetin kalitesi kadar mühim olduğu bir dönemdeyiz. Müşteriler duyulmak ve önemsenmek istiyor. Müşteri deneyiminin başarısı ise sadık müşteriler oluşmasını ve yeni müşterilerin markalarla buluşmasını tetikliyor.

Başarılı müşteri deneyiminde en kritik etken iletişim. Kendini ‘Müşteri Mesajlaşma Platformu’ olarak tanımlayan Intercom firma ve kuruluşlara müşterileriyle her an her yerde temas halinde olma gücü veriyor. Aralarında Shopify, New Relic ve Udemy gibi 30.000’i aşkın kullanıcı firmanın bulunduğu bir platform olan Intercom, her ölçekten şirket için iletişim çözümlerine sahip.

Intercom, müşteriyle iletişim sürecinde ihtiyaç duyulan tüm araçları kullanıma sunarak, deneyimi tek bir noktadan yönetmeyi ve takip etmeyi mümkün kılıyor. Canlı sohbet, akıllı telefon ve tabletlere özel bildirimler, e-posta ile iletişim yolları sunan Intercom, web veya mobil uygulamalar üzerinden kesintisiz ve hızlı bir etkileşimin önünü açıyor. Müşteriye özel mesajlar ayarlama, hedefli e-postalar kurgulama ve hazır mesajlarla anında cevaplama özellikleri barındıran uygulama, sahip olduğu satış botu ve destek botuyla müşteri adaylarının birer müşteriye dönüşmesine katkı sağlıyor.

Ücretli bir hizmet olan Intercom ücretsiz bir müşteri veri platformuna sahip. Bu sayede şirket ve kuruluşlar müşterilerinin kim olduğu ve ne yaptıklarını görebiliyor, müşterisini takip ederek farklı kategorilere ayrıştırabiliyor. Bu sayede firmalar, müşteri gruplarının ihtiyaçlarına göre çözümler üretebiliyor.

Dropbox

Bulut tabanlı bir paylaşım ağı platformu olan Dropbox, birden fazla bilgisayar üzerinde çalışılan ve sürekli veri paylaşımının gerçekleştiği firmalar için zamandan ve donanımdan tasarruf sağlıyor. Dropbox’un pazardaki benzer uygulamalara kıyaslan en büyük yeteneklerinden birisi, veriler arasında çok hızlı senkron sağlayabilmesi. Yapılan en ufak değişikliğin yansıması saniyeler içerisinde çevrimiçi depolama alanında kendini gösteriyor. Kablo karmaşasına, USB bellek taşıma zorunluluğuna ve sayısız e-posta gönderimine set çeken Dropbox ile gerek şirket içi gerekse müşterilerle veri alışverişi en basit hale indirgeniyor.

Bulut teknolojisinin tüm avantajlarından yararlanan Dropbox bu sayede kullanıcılarına ister masaüstü isterse mobil cihazlar aracılığıyla verilerine erişme, verilerini değiştirme ve yenilerini oluşturma imkanı veriyor.  Dropbox depolama alanı ihtiyacına göre farklı ölçeklerde ücretlendirme seçenekleri sunuyor.

Buffer

Pazarda yer alan en iyi sosyal medya yönetim araçlarından birisi olan Buffer sayesinde Facebook, LinkedIn, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya hesaplarını tek bir noktadan kontrol etmek mümkün hale geliyor. Dijital pazarlamanın en etkin yöntemlerinden birisi olan sosyal medya platformlarını verimli kullanmak, sayısız şirketin ticari yarışta sunduğu ürün veya hizmette farkındalık sağlaması açısından kilit rol oynuyor. Buffer sayesinde sosyal medyadan yapılan paylaşımlar düzenli olarak takip edilebilir, zamanlayıcı özelliği sayesinde özel gün ve kutlamalar için önceden planlama gerçekleştirilebilir ve yapılan paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını görebilirsiniz. Buffer sosyal medya yönetiminde kurumsal ve profesyonel kullanıma hitap ediyor ve bu alanda hem zaman yönetimi hem de organize olma açısından fayda sağlayan çözümler sunuyor. Kullanacağınız sosyal medya hesabı sayısına göre Buffer’ın ücretli ve ücretsiz versiyonları mevcut.

Bahsettiğimiz teknolojik araçlar verimlilik konusunda rüştünü ispat etmiş ve kendi alanında en iyiler olsa da işiniz için doğru çözümü içermeyebilir. İhtiyaçlarınızı tespit ederek, kaynaklarınız doğrultusunda işiniz için verimlilik artışı sağlayacak teknolojik çözümler konusunda alternatif tercihlerde bulunabilirsiniz.

Yorum Ekle