Sensormatic Blog

Yapay Zeka ile İşletmenizi Büyütmenin Yolları

Gelişim sürecinin henüz başlarında olmasına rağmen yapay zeka teknolojisi dokunduğu her iş alanında üretime katkı sağlayan inovatif çözüm süreçlerinin önünü açtı. İşlerin daha hızlı, hedefe yönelik ve verimli tamamlanmasını mümkün kılan yapay zeka marka ve ürünlerin öne çıkmasına yardımcı oluyor.

 Bilimkurgu hikayelerinin ayrılmaz bir parçası olan yapay zeka, bugün hayatımızın neredeyse her alanında etkin bir şekilde kullanılıyor. Bankacılıktan sağlık hizmetlerine, eğitimden e-ticarete etrafımızı çevreleyen yapay zeka, eriştiği büyük veri ışığında kendini geliştiriyor ve her geçen gün daha akıllı hale geliyor.

Analiz firması PwC’ye göre yapay zeka teknolojisi 2030 yılına kadar küresel ekonomiye 15,7 trilyon dolar katkı sağlayacak. MIT tarafından 2017 yılında yayımlanan rapor ise işletme yöneticilerinin %85’inin rekabette avantaj sağlamak ve ticari yarışta öne çıkmak için yapay zekadan yardım alacaklarını öne sürüyor. Firmaları büyüme ve başarı yoluna götürebilecek  yapay zeka uygulamaları hangi alanlarda ne gibi çözümler sunuyor, göz atalım.

Gücünü yapay zekadan alan analitik ile daha başarılı iş kararları verin

 Gelişen iletişim araçları ve veri depolama teknolojileri ile ortaya büyük veri çıktı. Doğru analiz yapılmadığı takdirde değerini kaybeden büyük veri, yapay zeka ile anlam kazanıyor. İnsan gücüyle analizin imkansız hale geldiği noktada, yapay zeka sadece büyük veriyi analiz etmekle kalmıyor; makine öğrenimi ve derin öğrenme gibi algoritmaların yardımıyla daha iyi sonuçlar için sürekli gelişiyor.

Amerika’nın lider perakende satış zincirlerinden Walmart, 245 milyonu aşkın müşterisinden gelen büyük veriyi yapay zeka ile yorumluyor ve analiz sonuçlarını kaynak alarak

Müşteri ilişkileri yapay zeka ile yeni bir seviyeye taşınıyor

 Müşteri hizmetlerinin başarısı ve müşteri memnuniyetin sağlanması şirketlerin başarısında kilit rol oynuyor. Günümüzde pek çok şirket, müşteri hizmetlerinin önemini ve markaları nasıl etkilediğini biliyor. Microsoft tarafından yapılan bir araştırmaya göre müşterilerin %50’den fazlası kötü müşteri hizmetleri sebebiyle markayla olan iletişimini kesiyor.

İşinin süratle görülmesini isteyen müşteri sırada bekletilmek, karmaşık menülerde gezinmek veya farklı görüşmelere transfer edilmekten hoşlanmıyor. Buna karşın müşterilerden elde edilen verileri okuyan ve analiz edebilen yapay zeka destekli chatbot ve sesli asistanlar, müşterilere etkin ve hızlı bir şekilde yardımcı olma konusunda ilk temas noktası haline geliyor. Yapay zekanın sağladığı hızlı ve doğru yönlendirme müşteri memnuniyetini arttırıyor ve sadık müşteriler oluşmasına katkı sağlıyor.

Siber suçlar ve dolandırıcılıkla mücadelede etkin bir koruma görevlisi

 Sahte işlemlerin zor tespit edilebilir olması sebebiyle firmalar bu işlemleri belirlerken zaman ve üretkenlik kaybı yaşıyor. Dolandırıcılık işlemleri karmaşık dahi olsa bir düzeni takip ederek gerçekleşiyor. Makine öğrenimi teknolojisi bu hareket şemasını analiz edip öğrenebiliyor ve hangi işlemlerin sahte olduğunu daha kısa sürede belirliyor.

Siber saldırılar konusunda da benzer bir işleyişe sahip olan yapay zeka, güvenlikteki anormallikleri tespit ederek siber tehditlere karşı uyarıda bulunuyor. Makine öğrenmesi zamanla normal olan hareket ve sıra dışı müdahaleyi ayırt edebilir hale geliyor. Siber suçlular gelişen teknolojiye paralel olarak farklı ve güçlü saldırı metotları geliştirirken, adeta bir bağışıklık sistemi gibi çalışan makine öğrenimi dijital tehditleri meydana gelmeden çok önce ortaya çıkarabiliyor.

Yapay zeka iş yerlerinin yeni satış ve pazarlama sorumlusu

Yapay zeka tabanlı uygulamalar market planlaması ve satış stratejisi gibi günlük rutinleri, kaynak aldığı veriler ışığında otomatik olarak düzenleyebiliyor. Müşterilerin tercihlerine bağlı olarak istediği veya ihtiyaç duyabileceği ek ürünler öneriyor, iş alanındaki rekabet unsurlarına göre ürün fiyatlarını düzenliyor ve tedarik zincirini müşteri talebine göre yöneterek işletmelerin kar marjlarına katkı sağlıyor.

Robotik süreç otomasyonlarından makine öğrenmesine; yapay zeka mevcut iş süreçlerine el koymak için değil, verimli çalışmamızı güçlendirmek ve geliştirmek için var. Yapay zeka verileri insanlardan daha iyi bir araya getirip analiz edebiliyor ve insanların çalışmalarına fayda sağlıyor. Ayrıca günlük rutinler ve tekrar eden görevleri ortadan kaldırarak, insan gücünün daha verimli konulara odaklanmasını mümkün kılarak üretkenliği arttırabilir. İş hayatında hızla gelişen yapay zeka kullanımını, standart iş süreçlerinizi iyileştirmek ve stratejik bir düzen sağlamak amacıyla kullanarak geleceği bugünden kucaklayabilirsiniz.

Yorum Ekle