Sensormatic Blog

Elektronik Fiyat Etiketinin Avantajları

Covid-19 ile beraber market alışverişinde ciddi yükselişler kayda geçti. Marketlerin hem müşteri sayıları, hem ciroları hem de sattıkları ürünlerdeki artış beraberinde bir sorunu da getirdi: Tüketiciler raflarda fiyatına göre karar verdikleri ürünün ücretini ödemek için kasaya gittiklerinde, farklı bir fiyatla karşılaşabiliyorlar. Genellikle de aldıkları üründen daha yüksek ücret ödemelerini gerektiren bu fiyat farklılığı, kasiyer ya da mağaza görevlisiyle tartışmalara neden olabiliyor. Tüketiciler bu durumu zaman zaman ürünü satın almayarak protesto ediyor ya da ürüne rafta görünenden fazla ücret ödedikten sonra bir daha aynı marketten alışveriş yapmamayı tercih ediyor.

Rafta farklı kasada farklı fiyat müşteri iletişimine negatif etki ediyor

Hem üreticinin hem de marketin kurumsal kimliğinin ve aynı zamanda da cirosunun zarar gördüğü bu rafta farklı kasada farklı fiyat sorunun başlıca birkaç nedeni var. Gıda fiyatlarının hayli değişken olduğu Covid-19 günlerinde bir market çalışanı mesaisinin büyük bölümünü raflardaki ürün etiketlerini değiştirerek geçiriyor. Ayda 50 bin etikete kadar çıkabilen bu iş yükü sırasında da yorgunluk ve diğer nedenlerden ötürü, market çalışanları bazı ürünlerin fiyat etiketlerini ya yanlış rakamlı etiketlerle değiştiriyor ya da zam gelen bir ürünün etiketini değiştirmeyi unutup, eski indirimli fiyatın geçerli olduğunu gösteren bir etiketi rafta bırakabiliyor. Bu durumda da müşteri satın alacağı ürünle ilgili doğru fiyat bilgisine erişemediği için kasada sorunlar yaşanıyor. Market raflarındaki fiyat ile kasadaki fiyatın birbirinden farklı olmasının bir başka sebebi ise gerçekleştirilen promosyonlar. Ciroyu artırmak için farklı ürünlerde kampanyalar düzenleyen marketler yine fiyat etiketlerini kampanyanın geçerlilik süresi boyunca değiştirme yoluna gidiyor. Kampanyanın bitiş tarihinde ise market çalışanının kasiyerlik, reyon düzenlemesi, yeni ürün dizimi gibi ekstra işlerinden kaynaklanan yoğunluk nedeniyle değiştirmeyi unuttuğu etiketler, sorun olarak geri dönüyor.

Elektronik fiyat etiketi ile binlerce ürünü tek tuşla güncellemek mümkün oluyor

Tüm bu karışıklığın ve sorunların önüne geçmek, Elektronik Fiyat Etiketi ile mümkün. Covid-19 salgını döneminde artan teknolojik çözümlerden biri olan Elektronik Fiyat Etiketi ile marketlerde hem çalışanın zaman kaybı hem de etiket maliyetine neden olan fiyat değişim işlemi kolayca halledilebiliyor. Böylece raf-kasa-online mağaza arasındaki fiyat farklılıkları da son buluyor. Etiket değiştirme için ayrılan iş gücü farklı alanlara yönlendirilerek operasyonel verimlilik sağlanırken fiyat değişiminde yaşanabilecek insani hataların da önüne geçiliyor.

Elektronik Fiyat Etiketi, fiyatların merkezi olarak bir ekran üzerinden güncellenmesine dayanan bir teknoloji. Hem online hem de fiziksel mağazalarda eş zamanlı olarak gerçekleştirilerek, iki kanal arasındaki fiyat farkının yaşanmasının önüne geçiliyor. Örneğin; bir market zincirinin web sitesindeki ve binlerce mağazasındaki etiketler aynı anda dakikalar içinde değiştirilebiliyor.

İş gücü doğru alana yöneliyor verimlilik artıyor

Mağazalardaki fiyat etiketlerinin değişmesi için yapılan işlemler büyük bir maliyet ve zaman kaybı unsuru olarak dikkat çekiyor. Bugün büyük bir mağazada ayda en az 25-30 bin kâğıt etiket değişimi yapılıyor. Yoğun kampanya dönemleri düşünüldüğünde bu rakam 50 bine kadar yükseliyor. Bu etiketleri mağazada çalışan personele değiştirtmek ise çok yoğun bir işgücü kullanımını gerektiriyor. Bu durum hem ciddi bir zaman ve maliyet kaybını ortaya çıkarıyor hem de çalışan memnuniyetsizliğine yol açıyor.

Merkezi yönetim sayesinde insani hatalar en aza iniyor

Elektronik Fiyat Etiketi, etiket değişiminden kaynaklı işgücü ve maliyet kayıplarını ortadan kaldırıyor. Fiyat güncellemesinin yanı sıra raf yönetimi, sipariş toplama, promosyon kampanyaları için de kullanılabiliyor. Hızlı fiyat değişikliğine imkan verdiği için, sık kampanya yönetimi yapan indirim marketleri ya da kozmetik mağazaları gibi perakendecilerde kârlılık ve rekabette ciddi avantajlar sağlıyor. Merkezi yönetim sayesinde insani hatalar da en aza iniyor. Ayrıca operasyona ayrılan sürenin düşmesi ile personel verimliliği ve memnuniyeti kayda değer oranda artıyor. Elektronik Fiyat Etiketi, ürün sergilemeyi de şık hale getiriyor. Süpermarketler, çocuk marketler, mutfak ve ev gereçleri satan mağazalar ya da eczaneler için farklı ürünler sunuluyor. Kozmetik mağazaları için farklı çerçeve tipleri ile dikkat çeken ürünler tasarlanıyor.

Hal fiyatları ile manav reyonu fiyatları endekslenebiliyor

Elektronik Fiyat Etiketinin bir başka artısı ise ürün kimliğinin okunmasına yardımcı olması. Sistem sayesinde etiketleme yönetmeliği gereğince etikette olması gereken üretim yeri, üretimin izin tarihi, seri numarası ya da parti numarası gibi zorunlu bilgilerin paylaşılması da kolaylaşıyor. Bu sayede de yapılan yanlış fiyat etiketlemeleri nedeniyle herhangi bir cezai durumla karşılaşma ihtimali ortadan kalkıyor. Elektronik Fiyat Etiketi sadece paketli ürünlerin fiyatlarını belirlemek için kullanılmıyor, fiyatları günlük ve saatlik olarak değişen manav reyonundaki sebze ve meyve fiyatları da hal fiyatlarına endekslenebiliyor.

Kağıt israfını önleyerek çevreyi de koruyor

Öte yandan Elektronik Fiyat Etiketinin bir başka önemli noktası da çevreci olması. Marketlerin her bir ürün için harcadığı kağıt etiket miktarı düşünüldüğünde, bu işlemler için ne kadar kağıt tüketilmesi yani ağaç kesilmesi gerektiği de ortada. İşlemin elektronik ortama taşınmasıyla, bu çevre felaketinin de önüne geçiliyor.

Uygun maliyetle sistem kurulabiliyor

Uzmanların görüşlerine göre Elektronik Fiyat Etiketi, düşünüldüğü gibi marketlere büyük maliyetler getirmiyor. Sistem kendini 12-15 ay arasında amorti ediyor. İstenirse eğer süpermarketlerin manav, kasap, kozmetik gibi farklı reyonlarında sisteme adım adım geçiş yapılabiliyor. Aynı zamanda sistem en az seviyede enerji tüketiyor. Günde bir kez kullanımla 5 yıllık pil ömrüne sahip oluyor. Bunun yanında tüm erişim noktalarının aynı anda güncelleme yapması ve öncelikle en yakındaki etiketi güncellemesi hızlı olmasını sağlıyor. Soğuk alanlar için de özel etiketler mevcut. Etiketler üzerinde 7 farklı renk seçeneğiyle flash yakılabiliyor. Bu şekilde mağazada kampanya yapılan ya da stoğu azalan ürünler net olarak ayırt edilebiliyor.

 

Elektronik Fiyat Etiketinin avantajları

-Market çalışanlarının performansının artması

-Fiyatların online mağaza ile fiziksel mağazalarda aynı anda güncellenmesi

-Yanlış fiyat hatalarının önüne geçilmesi

-Etiket masrafından kurtulması

-Enerji verimliliği

gibi konularda zincir marketler için olmazsa olmaz bir teknolojik yenilik olarak ön plana çıkıyor.
Covid-19 ile beraber ciroları artan, sattıkları ürün çeşitliliği çoğalan marketlerin tüm bu organizasyonun fiyatlarını doğru şekilde idare edebilmeleri için Elektronik Fiyat Etiketi kendileri için oldukça verimli görünüyor.

Özellikle de müşteri deneyimine ve memnuniyetine önem veren marketlerin, kasalarda yaşanan fiyat farklılığı tartışmalarının ve ürün iadelerinin önüne geçmek için bu sistemi tercih etmelerinin de Türk perakendecilik sistemini daha ileriye taşıyacağı açıkça görülüyor. Teknoloji ilerledikçe, tüketimin ve istihdamın daha çok hizmetinde yer alıyor. Hayatın gittikçe dijitalleştiği dünyada marketlerin de bu uygulamalardan paylarını alarak, müşterilerinin seçimlerini ve ödemelerini daha kolay hale getirmeleri hem onlar hem de marketlerin kurumsal kimliği için her geçen gün daha da önem kazanıyor.

Mağazalara yönelik iş zekası çözümlerimizden Trafik Analiz Çözümleri, RFID Okuyucu ile Envanter Yönetimi ve diğer elektronik güvenlik çözümleri konusunda da Sensormatic’ten destek alabilirsiniz.

Yorum ekle