Sensormatic Blog

Satış Sonrası Teknik Destek En Az Ürün ve Teknoloji Kadar Önemli

Elektronik güvenlik söz konusu olduğunda ürün ve hizmet satın alırken sistemin özellikleri kadar sağlıklı şekilde çalışmasını sağlayacak satış sonrası hizmetler yani teknik servis de büyük önem taşır. Teknoloji, gelişimini her geçen gün üzerine artı değerler koyarak sürdürürken, satın alınmak istenen ürün ve hizmetlere de ek özellikler geliyor. Bu da beraberinde karmaşık ve yüksek teknolojiye sahip sistemlerin teknik servis hizmetini daha istikrarlı ve verimli olması şartını öne sürüyor. Bugün ürün ve hizmet alacağınız firmayı seçme yöntemleri üzerinde durarak, teknik servisin öneminden bahsedeceğiz.

Teknoloji artık yaşayan, gelişen, evrilen bir yapıya sahip. Sistemler eskisi gibi analog değiller. Yeni nesil IP sistemler birbirleri ile entegre oluyor, haberleşiyor, algılıyor ve algıladıklarından anlamlı çıktılar üretiyorlar. Olaylar ve durumlar karşısında birlikte hareket edebiliyorlar. Teknoloji bu kadar gelişkin ve sürdürülebilir bir yapıya sahipken tehditler de kendini geliştiriyor. Virüsler kendilerini güncel tutuyor ve yapılan yeni kalkanlara karşı yeni atak planları geliştirebiliyorlar. İnsan tehdidi de gelişiyor. Sistemlerin koruma alanları keşfediliyor ve bunları geçmeye yönelik yeni fikirler üretiliyor. Kısacası teknolojinin de kendine ait bir ekosistemi var ve teknolojik ürünlerin bu ekosistem içinde varlık gösterebilmeleri için doğru şekilde desteklenmeleri ve beslenmeleri gerekiyor.

Satış sonrası hizmet, alınan sistem kadar etkili olmalı

İşte bu noktada satış sonrası teknik hizmetler devreye giriyor. En iyi teknolojileri en doğru tedarikçiden satın aldınız ve firmanıza uygun senaryolarla kurgulayarak hayata geçirdiniz. Sürekliliğini sağlamak için teknoloji seçimindeki titizliğinizi onu destekleyecek ve geliştirecek olan firmanın seçiminde de göstermeniz gerekiyor. Kısacası seçtiğiniz tedarikçinizin yalnızca en iyi teknolojileri sunması yeterli değil. Satış sonrası hizmetler alanında da yetkin olması ve teknolojik ekosisteme hakim olması önemli bir kriter.

Farklı sektörlerden edinilen bilgi değerlidir

Teknik hizmet verecek olan firma; en çok hangi markanın, hangi ürünü, hangi arızayı verir, hangi sistemlerde ne tür bakımlar gereklidir, nerede, ne tür kullanıcı hataları sıklıkla yaşanır, bunlar nasıl önlenir, sistem ne yapılırsa daha performanslı çalışır, tehditler ne yönde gelişiyor, sistemlere ne tür zararlar verir ve bunlar nasıl önlenir gibi pek çok konuda hem farklı sektörlerden edindiği geçmiş tecrübeye hem de en güncel bilgiye sahip olması avantaj sağlayacaktır.

Sık arızalanan parçanın tedariki önemli

Hizmet veren firmanın kendisini ölçme yeteneğinin gelişmiş olması da bir diğer önemli nokta. Lokasyon bazında her bir çağrıya ne kadar sürede yanıt verebiliyor, alanda ne kadar zaman harcıyor, sorunu ne kadar sürede çözebiliyor gibi hıza ve ürün bilgisine dayalı ölçümlemeleri yapabilmeli ve iyileştirmeye açık alanları görebilmelidir. Bu, hem sizin firmayı somut şekilde değerlendirebilmenize olanak tanır hem de firmanın size verdiği hizmeti geliştirmesini sağlar. En basit örnekle belli bir lokasyonda sıklıkla yaşanan küçük parça değişimleri için çok zaman harcadığını görebilirse sorunlu parçanın yedeğini mobil yani araç içi deposunda tutarak hız kazanabilir.

Güvenlik sisteminde ihtiyaca göre özel düzenlemeler yapılmalı

Karlılık ve verimliliğinize doğrudan etki eden elektronik güvenlik sisteminizin kesintisiz hizmet veren, sürdürülebilir bir yapıda olması ana işinize odaklanabilmeniz açısından son derece önemlidir. Kurulu sistemin sağlığı ise seçtiğiniz firmanın satış sonrası hizmetlerdeki yetkinliği ile doğru orantılı olarak gelişim gösterir. Yukarıda bahsettiğim özelliklere ek olarak satış sonrası hizmetlerde yetkin insan kaynağı, ihtiyaca özel düzenlenebilen hizmet paketleri ve kesintisiz bilgi akışını bir arada sunabilmek size hizmet veren      firmanın kalitesinin göstergesidir.

Yorum ekle