Sensormatic Blog

Sosyal Medya Pazarlaması Neden Önemli?

İletişimden alışverişe, bankacılıktan eğitime internet pek çok alanda devrimsel değişikliklere yol açarken, yeni iletişim ve etkileşim kanallarının doğmasına önayak oldu. Teknolojinin süratle geliştiği günümüzde sosyal medya kanalları, çevrimiçi platformlar, sanal gerçeklik uygulamaları ve benzeri gelişmelere uyum sağlamak markalar için hayati önem taşıyor.

2013 yılında Oxford Sözlüğü yılın kelimesi olarak “selfie” terimini seçti. Türkçemize “özçekim” olarak kazandırılan bu teknoloji kökenli kelime, sosyal medyanın hayatlara ne denli etki ettiğine ve söylemleri nasıl değiştirdiğine güzel bir örnek teşkil ediyor.

Selfie ya da özçekim, hayatlarımızı değiştiren dijital devrimde bir kilometre taşı olarak yorumlanabilir. Söylemlerimize etki eden teknoloji düşüncelerimizi, hareketlerimizi ve etkileşimimizi de kalıcı biçimde değiştiriyor. Bu yeni dünyada ise değişimi gören, kabul eden ve buna ayak uyduran markalar ürünlerini ve müşterilerini yeni bir seviyeye taşıyor.

Günümüzde herhangi bir işletmenin hayatta kalması, büyük ölçüde önyargıların üstesinden gelmesi ve teknolojik değişime uyum sağlayabilmesinden geçiyor. Sosyal medyayı pazarlama stratejisi ile entegre etmekte geciken işletmeler büyük kayıplar yaşarken, mevcut iş planlarını en son dijital pazarlama trendleriyle bütünleştiren şirketler marka bilinirliğini artırıyor ve yeni müşteriler kazanarak rakiplerinin birkaç adım önüne geçiyor.

Sosyal medya ile marka bilinirliği artıyor

Doğru kullanıldığı takdirde dijital birer vitrine dönüşen sosyal medya ağları, markanızın bilinirliğine katkı sağlamada kritik bir rol üstleniyor. Bu bağlamda ana hedefiniz markanızı sosyal medyada konumlandırmak ve mümkün olabildiğince iyi bir tanıtım gerçekleştirmek olmalıdır.

Her sosyal medya platformu kendine özgü bir algoritmayla çalışır. LinkedIn, Facebook, Twitter ve Instagram farklı amaçlara hitap eder. Örneğin Instagram resim ve video paylaşımı odaklı bir ağ iken, Twitter gündem konuları ve haberlerinin tartışıldığı bir ortama sahiptir. Planınızı iyi yapmalı, faaliyette bulunduğunuz alana dair pazar araştırmasında bulunmalı ve içeriğinizi uygun platforma, doğru bir dille konumlandırmalısınız.

Müşterileriniz son moda kıyafetlerden en yakındaki kafenin yerini öğrenmeye kadar pek çok konuda sosyal medyayı kullanıyor. Bunu avantaja çevirin!

Potansiyel yeni müşterileriniz sosyal ağlarda sizi bekliyor

Herhangi bir işletmenin ana hedefi, mümkün olduğunca çok sayıda potansiyel müşteri oluşturmaktır. Bu noktada sosyal medya, markalarla etkileşime girmek isteyen ve internette zaman geçiren sayısız insan ile yeni ürün veya hizmetleri buluşturmada önemli bir rol üstleniyor.

Uzman pazarlamacılar oluşturduğunuz profilin müşterilerle temasta önemli bir araç olduğunu unutmamanız gerektiğinin altını çiziyor. Kullanıcıların dikkatini çekecek ve markanızı yansıtacak olan profili oluştururken, ziyaretçileri potansiyel birer müşteriye dönüştürmek için cezbedici tekliflerde bulunmayı ihmal etmeyin.

Kolay iletişim ile sadık müşteriler oluşuyor

Müşteri sadakati, herhangi bir işletmenin başarısında anahtar rolü oynuyor. Sosyal medya ise aradaki pek çok engeli kaldırarak işletmelerin müşterileriyle doğrudan ve samimi bir düzeyde iletişime geçmelerini sağlıyor. Kaliteli iletişim ile gelen daha iyi hizmet ve ürün sağlama da kolaylaşıyor.

Müşterilere sosyal medya aracılığıyla ulaşmanın en iyi yanlarından birisi, farklı etkileşim metotlarının kullanılabilir olması. Canlı yayınlar gerçekleştirebilir, hikayeler paylaşabilir ya da merak edilen konular hakkında güncellemeler yayınlayabilirsiniz. Sosyal medya araçları, pazarlamacılara hayal güçlerini özgün şekilde kullanabilmelerinin önünü açıyor.

Geleneksel kitle iletişim araçları her geçen gün daha az ilgi çekici hale gelirken, eski iletişim biçimlerini kullanarak müşterilerle bire bir etkileşimde bulunmak neredeyse imkânsız. Sosyal medya, işletmelerin en son teknolojileri ve dijital inovasyonu kullanarak markaya sadık topluluklar oluşturmasında avantaj sağlıyor.

Ağınızı geliştirin!

3 bin kişi üzerinde yapılan bir araştırma sonucuna göre tüketicilerin %64’ü yapacağı alışveriş konusunda sosyal medyadan fikir alıyor. Son on yılda artmaya devam eden ve bu yıl pandemi ile zirveye ulaşan rakamlara göre sosyal medya aracılığıyla çevrimiçi alışverişe güvenen insan sayısı süratle artıyor.

Pazarlama aracı olarak tek başına etkili bir araç olan sosyal medyada yapılan geri bildirimleri göz ardı etmeyin. Ayrıca sosyal medyada esas başarı organik biçimde kitlelere ulaşmaktır ancak yeni kitlelere erişmek için ücretli kampanyalardan da faydalanabilirsiniz.

Bugün artık dijital devrimin etkisiyle işletmeler için çok daha rekabetçi bir ortam oluştu. Sosyal medya adeta yeni bir para birimi etkisine sahipken, teknolojiyi benimsemekte yavaş olan markaları zorlu süreçler bekliyor. Vakit kaybetmeden bir sosyal medya stratejisi oluşturun ve işinizin geleceğini güven altına alın.

Yorum ekle